Laatste week voor de ´vakantie´ - Reisverslag uit el Morche, Spanje van Wouter en Anne Joustra - WaarBenJij.nu Laatste week voor de ´vakantie´ - Reisverslag uit el Morche, Spanje van Wouter en Anne Joustra - WaarBenJij.nu

Laatste week voor de ´vakantie´

Door: AnneSoetens

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Anne

11 November 2010 | Spanje, el Morche

Maandag
Opgestaan in m´n eentje... dat was wel weer even wennen. Ik kon dan ook maar moeilijk uit m´n bed komen. Het weer hielp daar ook niet echt aan mee. Het was behoorlijk bewolkt en het waaide flink. Maar goed, toch maar opgestaan en naar school gegaan. Ik moest in de pauze nog even langs de dokter om mijn urine te laten controleren, maar gelukkig lijkt dat weer in orde. Nog wel veel water drinken, maar ja.. dat is sowieso wel belangrijk!
Op school vroeg Rocío me of ik een presentatie aan de kinderen wil geven over hoe kerst bij ons in Nederland wordt gevierd. Nou zei ik hierop dat we ook Sinterklaas hebben in Nederland dus ga ik eind november, begin december een presentatie geven over Sinterklaas (met knutselactiviteiten) en eind december, net voor ik naar huis ga nog een presentatie over Nederland met een klein beetje kerst.
Ook ben ik vandaag weer gaan lunchen met wat collega´s. Vandaag waren we met z´n vijven. Julía, Rocío, Elena, Isabel en ik. Ik vond ´t heel leuk want ik begreep wat de serveerster zei (ze hebben in dat restaurant geen menukaart), een teken dat m´n Spaans vooruit gaat!
Na school even ´n tukje en ´t was alweer tijd voor m´n Spaanse les. Ik vroeg aan Sergío of ik ook een examen moet maken voordat ik naar niveau A2 ga, waarop hij antwoordde dat dat zo is. Dat wordt nog spannend dan!!

Na de Spaanse les heb ik niet echt meer wat gedaan. Ik ben op de bank gaan zitten en heb nog ´n film gekeken, waarna ik lekker ben gaan slapen.

Dinsdag
Een beetje ´n saaie dag vandaag op school. ´t Begint me op te vallen dat Amanda (het Amerikaanse meisje) de hele dag loopt te zeuren over dat ze het koud heeft, dat ze moet lesgeven, dat ze honger heeft en noem maar op.. Een beetje vervelend dus. Maar goed... ´s middags na school ben ik met Rachel naar Malaga geweest om te shoppen. Echt wel grappig want we wilden naar ´n grote shoppingmall gaan, maar die konden we in eerste instantie niet vinden. Dus kwamen we ineens uit bij een treinstation (de 1e halte van de trein die ik neem naar ´t vliegveld) en daar bleek een enorm winkelcentrum in te zitten. We hebben ons dus heel de dag vermaakt in een stationshal zonder dat we in de gaten hadden dat er ook nog treinen reden. We hebben nog even geluncht (om 4 uur) en dat was wel grappig, want we dachten dat we een gewoon broodje bestelden, maar dat was niet zo: ze waren lichtelijk miniatuur.. (de foto komt nog) Toen we weer buiten kwamen zagen we ook meteen de grote shoppingmall die we eigenlijk zochten, maar waren we te moe om daar ook nog heen te gaan. Dat bewaren we dus voor de volgende keer. Moe maar voldaan zijn we terug naar de bushalte gelopen en waren we om 8 uur ongeveer weer thuis. Het weer hielp vandaag trouwens ook wel mee om lekker binnen te zitten want het was echt Nederlands weer: harde wind, miezer, maar gelukkig niet koud (nog 20 graden ofzo) dus het voelde aan alsof het regende in de zomer van Nederland.

Woensdag
Zo, weer ´n dagje dichter bij m´n vakantie... Een ochtend ´hard´ gewerkt op school en nog wat boodschappen gedaan. ´s Middags zou ik de dochter van de dokter (ik weet haar naam niet) bijles Nederlands gaan geven, maar ze belde af omdat ze naar de oogarts was geweest en nu dus niet veel zag (vanwege de oogdruppels). Dus lekker een lui dagje. Of ja, achteraf gezien heb ik toch nog wel wat gedaan. Heb namelijk heel m´n boekhouding in plaats van in m´n schrift op de computer gezet en aangezien ik niet zo heel handig ben met Excel, duurde dat wel even. Maar goed.. ik heb nu een mooi overzicht van m´n uitgaven dat ik straks aan de organisatie van Comenius (het project waardoor ik hier zit) kan laten zien.

Donderdag (vandaag)
M´n laatste werkdag voor m´n vakantie.. Echt wel lekker! Ik heb vandaag even hard gewerkt om m´n deadline (die eigenlijk pas volgende week is) te halen. Ook zag ik dat ik weer ´n mail van Loes heb gehad dus dat wordt dadelijk lekker genieten op ´n terrasje in de zon van de avonturen van Loes en Bas! Verder heb ik straks nog Spaanse les, maar dat duurt nog even...

Kusss

  • 11 November 2010 - 15:59

    Hanneke:

    Ha An!
    Klinkt nog steeds heel fijn je leventje daar!! Ook al wordt het weer iets minder.. Je hebt het altijd beter dan in Nederland haha, vandaag is het een echte herfstdag!
    Fijn dat je Spaans zo vooruit gaat, en het bestellen van eten en drinken is toch een van de belangrijkste onderdelen die je in het Spaans uit moet kunnen voeren, toch? Dus ga zo door! =)

    Alvast een superfijne vakantie en succes met je Sinterklaar- en Kerstpresentaties (leuk dat je dat gaat doen!), geniet ervan!!

    Xx Han

  • 11 November 2010 - 23:55

    Else:

    Hoi, postzegels gearriveerd,Muchas gracias!
    Je kunt ons Sint avonturen volgen op Pierpedro.waarbenjij.nu
    Fijne vakantie, groetjes vanuit Heeze

  • 14 November 2010 - 13:25

    Elly:

    Nou een fijne vakantie jullie beiden!Dat wordt hard werken om het hele programma te doen. Wist je al dat Leo van Lierop de prinscarnaval is geworden?De storm is hier weer voorbij,en half Limburg heeft met wateroverlast te maken.Dus geniet maar!Sint is nu in Nederland, nog wensen?

  • 14 November 2010 - 18:05

    Lianne:

    Hoi Anne,heb je ook zo genoten van het reisverslag van Loes, het leek national geografic wel?! Ik geniet ook van jouw reisverslagen en wens je veel succes met de presentaties en een hele fijne vakantie, geniet er van zoals je al die tijd daar al doet.

  • 18 November 2010 - 16:58

    Robert:

    ANNE!!
    Ik hoorde van Hanneke dat jij een waarbenjij.nu bijhoudt! Vet relax, heb ff bijgelezen! Ik vroeg me al af hoe het met je gaat, daar in het verre Spanje.. ;)
    Zo te lezen lukt het wel! Hoe lang zit je er nog, tot eind december begreep ik?
    Goed dat het Spaans zo goed lukt! Ook echt leuk dat je Engels supergoed gaat!
    Lieve Anne, geniet er nog van daar in het warme Spanje!! (Ja, hier is het echt koud aan het worden)
    kus, Robert

  • 20 November 2010 - 13:36

    Annette Van Den Hout:

    Hallo Anne,

    Sorry dat ik nu pas reageer p dit reisverslag, maar wij zijn ook in het buitenland (Jamaica) geweest. Ik denk dat ik weet welk shoppingcenter je bedoelt, want wij zijn in de zomer ook in Malaga geweest. Dan is het wel extra leuk om jouw verslagen te lezen. Ik hoop dat je van je tijd daar geniet en wij weten ook wat het is om minder weer te hebben, want in Jamaica was het wel warm (28-32 graden) maar daar heeft het ook erg veel geregend ivm de nasleep van orkaan Tomas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter en Anne

Actief sinds 11 Aug. 2010
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 68243

Voorgaande reizen:

12 November 2012 - 01 Mei 2014

Mumbai.. een nieuw avontuur!!

05 September 2010 - 23 December 2010

Op naar de Costa del Sol...

Landen bezocht: