Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit el Morche, Spanje van Wouter en Anne Joustra - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit el Morche, Spanje van Wouter en Anne Joustra - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen!

Door: AnneSoetens

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Anne

14 December 2010 | Spanje, el Morche

Op school ben ik de afgelopen dagen niet echt geweest omdat het vooral weekend of vrije dag was haha. Maar toch hebben we donderdag de langverwachte teamfoto gemaakt (op mijn aanvraag), maar helaas staat niet iedereen erop.. Ook vertelde Rocío (mijn begeleidster hier) dat ze er achter is gekomen dat ze zwanger is, dus weer iets te vieren. Er was dus op vrijdag ook weer (een soort van) taart.
Verder heb ik vrijdag stamppot gemaakt voor Rachel, wat erg goed was bevallen!

Voor deze week verder geen echt verhaaltje, maar ik bedacht me terwijl ik op het terras zat dat er hier eigenlijk best wel een aantal opvallendheden zijn, of dingen die zijn veranderd in de tijd dat ik hier ben. En natuurlijk een aantal weet-je-dat-jes….

Opvallend:
* Van die mensen die denken ‘lekker op vakantie/overwinteren in het zonnige zuiden’ maar die vervolgens op het terras gaan zitten met 6 parasols om hen heen, want oh wee als er een straaltje zon op hun huid komt!

* Ze hebben hier niet echt seizoenen.. ik heb al meerdere malen in december op ’t terras gezeten terwijl het 20-25 graden is! Niet dat ik daar iets op tegen heb ofzo, maar stiekem hoop ik toch wel op een klein beetje sneeuw met Kerst.

* De hoeveelheid eten die de Spanjaarden naar binnen werken……

* Gluhwein, Bratwurst, Pfankuchen en andere kerstrommel op een overdekte kerstmarkt terwijl het buiten (’s avonds) nog ongeveer 20 graden is, dus daar binnen nog warmer! (Daar ben ik vorige week dinsdag even ’n kijkje gaan nemen)

* De zeek is compleet veranderd sinds ik hier kwam. Het strand en de zee zijn veel ruiger en er liggen meer mooie schelpen/stenen.

* In de palmbomen wonen papegaaien…

* Die 3 maanden en 3 weken toch wel heel snel zijn gegaan!

Wist je dat:
* Sinaasappels niet uit Spanje komen maar uit China? (Voor de liefhebber, even reageren dan stuur ik ’n mail met ’t artikel)

* Mijn Spaans in zoverre goed is dat ik in de bioscoop de nieuwste film van Harry Potter heb gekeken in het Spaans (en nog begreep ook!)

* Ik vandaag met de “infantils” (kleuters) naar een Spaanse voorstelling ga kijken in een theater…

* Nog 9 nachtjes slapen en dan ga ik weer naar het koude, natte Nederland toe

* Ik vandaag gezellig met Loes in Tanzania heb gekletst via Skype

* We gisteren met een aantal collega's zijn gaan eten bij de Brasserie 010 en dat iedereen het erg lekker vond. Ook ben ik erachter gekomen dat ze daar frikadellen hebben......

Zo.. verder weet ik eigenlijk niet echt meer iets....
Deze week ga ik op school werken aan ’n presentatie over Nederland en Kerst. Of ja, eigenlijk was het de bedoeling dat wij (Amanda, Rachel en ik) een presentatie houden over kerst in ons land, maar aangezien in Nederland niet echt heel veel Kerst wordt gevierd (behalve eten) heb ik besloten om ook ’t een en ander over Nederland te vertellen..
Dus.. als iemand nog tips voor me heeft ofzo….. laat weten, laat weten…

  • 14 December 2010 - 09:40

    Wouter:

    Het aftellen is inderdaad begonnen: over 21 dagen stap je alweer op het vliegtuig deze kant op!!!

    X

  • 14 December 2010 - 10:26

    Lot :

    Misschien leuk om over de Brabantse Dag e.e.a te vertellen ? Ik kan altijd even voor de nep een spaanse pagina op de site zetten .............

  • 14 December 2010 - 16:34

    Mary:

    Zo Anne, je hebt alles bij elkaar toch heel wat gezien. Vond je die trap in het moorse huis in Ronda niet erg lang? Wij kwamen bijna niet meer boven.
    Heb je al de ezels van Mijas gezien? Dat is niet zo ver en ook erg mooi.
    Goede reis terug!

  • 14 December 2010 - 17:42

    Elly:

    Wordt het morgen máár 10 graden? Misschien kun je over de Elfstedentocht vertellen, het weer met de seizoenen en onze Hollandse luchten, onze grachten met hun panden, genoeg om over te vertellen.

  • 15 December 2010 - 09:31

    Hanneke:

    Weet je, die kleine weetjes zijn echt leuk! Daardoor krijg ik er toch weer een wat beter beeld van waar je bent en wat je doet enzo!
    Het is inderdaad snel gegaan, maar toch fijn dat je weer naar huis komt!
    Geniet ervan die laatste dagen in Spanje én succes met je presentatie!

    P.s. Volgens mij vieren ze niet overal een echte 2e Kerstdag, misschien is dat iets?

    Xx Han

  • 16 December 2010 - 08:08

    Anne:

    Even voor mama.. hoe kom je bij 10 graden?? 's Ochtends vroeg misschien.. wees gerust, het is 's middags gewoon 'n graad of 20..

  • 17 December 2010 - 19:43

    Elly:

    De graden staan linksboven op jouw site bij huidige locatie.
    Het vliegverkeer naar Eindhoven airport gaat gewoon door, op Schiphol is wel praktisch alles geannuleerd wat betreft aankomsttijden.Maarje hebt nog een kleine week.

  • 18 December 2010 - 08:30

    Cor:

    Nog een heel fijne paar laatste dagen en dan lekker naar het koude, glibberige NL. Misschien kan je Jaap 's vertellen hoe leuk het is om de pabo te gaan doen, want hij is gestopt met zijn opleiding en wil wrs ook naar de pabo!

  • 18 December 2010 - 18:52

    Giel&Elise:

    Lieve Anne,

    We zijn blij dat je weer bijna terug komt hoor...tot kerst xxx

  • 18 December 2010 - 21:28

    Gijs Jacobs:

    hoi juffrouw Anne. hoe gaat het in Spanje? Ken je me nog van de Merlebos groep 5. veel succes de laatste dagen en misschien zie ik je wel weer in Heeze.
    groetjes gijs

  • 20 December 2010 - 08:03

    Anne:

    Voor Gijs: Natuurlijk ken ik je nog! Bedankt voor je lieve berichtje en ik weet zeker dat ik je wel weer een keer zie in Heeze!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter en Anne

Actief sinds 11 Aug. 2010
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 68228

Voorgaande reizen:

12 November 2012 - 01 Mei 2014

Mumbai.. een nieuw avontuur!!

05 September 2010 - 23 December 2010

Op naar de Costa del Sol...

Landen bezocht: