Bijna 'vakantie'... - Reisverslag uit el Morche, Spanje van Wouter en Anne Joustra - WaarBenJij.nu Bijna 'vakantie'... - Reisverslag uit el Morche, Spanje van Wouter en Anne Joustra - WaarBenJij.nu

Bijna 'vakantie'...

Door: AnneSoetens

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Anne

07 November 2010 | Spanje, el Morche

Hmm.. vervelend.. had ik net een mooi verslag getypt over de belevenissen van afgelopen week, stopt internet ermee en kan ik weer helemaal opnieuw beginnen!!
Maar goed, ze zeggen wel eens dat ik eigenwijs ben en zolang eigenwijs ook wijs is ga ik dus gewoon stug door met proberen!
Opnieuw dus!

Weer ‘n week voorbij, even’n weekje alleen en dan komt Wouter weer terug om samen met mij ‘rond te gaan trekken’. Nou lijkt ‘t misschien alsof ik echt de weken aan het aftellen ben tot ik weer naar huis ga/mag/moet/wil of hoe je ‘t ook wil noemen. Dat is niet zo hoor, natuurlijk mis ik jullie allemaal wel maar ik vermaak me hier ook nog wel even. ‘t Is alleen ‘n beetje jammer dat ‘t werk op school nou niet bepaald uitdagend is en ik daardoor wel blij ben dat ik hier niet nog tot mei ofzo ben. Maar goed, ‘t bevalt me hier dus nog goed en de reden dat ik steeds ‘aftel’ is vooral omdat de tijd zo snel gaat, ondanks dat de Spanjaarden (Spanjolen zoals Wouter ze noemt) alles langzaam doen. Maar jullie hebben gelijk, in plaats van te zeggen ‘nog 6,5 week’ kan ik ook zeggen ‘ik ben alweer 9 weken weg, tjonge wat vliegt de tijd!’.
Oké, nu houd ik erover op... jullie snappen wat ik bedoel. En zo niet, dan toch!

Ik weer niet meer precies waar ik in m’n afgelopen verslag ben gebleven dus begin ik maar op maandag. Deze dag was ik ook nog vrij omdat Allerheiligen hier ook een vrije dag is. Ik weet alleen niet of dat plaatselijk, regionaal of landelijk is.. maar dat doet er eigenlijk ook niet toe. Wat ik wel weet is dat ik deze ochtend nadat we lekker hebben uitgeslapen weer enorm verwend ben met een lekker ontbijtje op bed (daar kan ik wel aan wennen hoor!). Na de middag zijn we via het strand naar Torrox Costa gewandeld en hebben daar lekker op een terrasje in de zon genoten van heerlijke tapas! Aan het einde van de middag zijn we weer op ons gemakje teruggelopen en hebben thuis nog wat spelletjes gedaan voordat we lekker lui in bed een filmpje hebben gekeken.

De volgende dag moest ik natuurlijk wel weer naar school.. (alhoewel het misschien hier niet echt natuurlijk is om gewoon te werken haha). Maar goed, omdat ik alleen op maandag echt de hele dag voor de klas sta had ik nog een relaxte dag achter de computer en werd ik om 2 uur opgehaald door Wouter. We zijn even gezellig tapas gaan eten bij Roberto’s (bij mij tegenover) en daarna hebben we weer ‘n spelletje ‘patience au deux’ gedaan. Hierna was het alweer tijd voor mijn Spaanse les. Wouter en Sergio hadden elkaar al ontmoet in het weekend toen we even een Belgisch biertje gingen drinken bij café Flandria. En aangezien Sergio fan is van Belgische biertjes kwamen we hem daar toevallig tegen (niet dat het heel toevallig was want ik heb hem gezegd dat je daar Belgisch bier kunt krijgen). Maar goed... vandaag had hij een verrassing bij zich, want hij had het certificaat van de school in Malaga bij zich. Daar staat op dat ik 30 lesuren Spaanse les van het beginnersniveau heb gevolgd. Niet dat ik daar verder ooit echt iets aan heb, maar toch... leuk om te hebben! Ook hebben we deze les besproken dat het zo goed gaat dat ik waarschijnlijk volgende week of de week erna kan beginnen met het volgende niveau (niveau A2). Ik ga de goede kant op dus!! Na de Spaanse les hebben we nog wat gegeten en zijn daarna weer met een film het bed in gedoken. Verder hadden we nog bedacht om woensdag na mijn school naar Malaga te gaan.

Woensdag stond ik helaas op met enorme pijn in m’n buik (waar ik wel al eerder een beetje last van had) en ben ik zelfs eerder van school naar huis gegaan. En even langs de (Nederlandse) huisarts. Daar kwamen we tot de conclusie dat ik een lichte blaasontsteking had... oplossing: twee dagen antibiotica en veel, heel veel water drinken! Gelukkig heb ik een super lieve vriend die voor mij naar de apotheek ging en daarna nog een hoop sinaasappelen kocht om verse jus van te maken :) dus voelde ik me na een beetje slaap ook alweer een stuk beter. Toch hebben we het plan om naar Malaga te gaan maar opgeschoven naar een andere keer...

Donderdag ging het alweer een stuk beter. Nog steeds wel wat buikpijn, maar ik heb het wel volgehouden om op school te werken. De inspecteur kwam langs dus dat was wel grappig. Alle leraren (behalve Amanda, Rachel en ik) en hun zondagse kleren en de congierge was erop uit gestuurd om stokbrood en allerlei hammen te halen... Niets mis mee haha!
Om 12 uur ben ik lekker in het zonnetje weer naar huis gelopen en daar hebben Wouter en ik nog wat gegeten waarna ik even een siësta ben gaan houden zodat ik weer fit was voor de Spaanse les. Deze ging weer erg goed.. Ik heb veel met Sergio kunnen praten en het leek er zelfs op alsof hij me heel goed begreep en kon verstaan! ;)
Omdat we ons plan om naar Malaga te gaan maar naar vrijdag hadden verschoven ben ik donderdag ook weer op tijd naar bed gegaan om lekker fit te zijn voor Malaga.
Yes! Geen last meer van m’n buik op vrijdag.. zo zie je maar weer dat antibiotica, veel water maar vooral goede zorgen (ontbijtjes op bed en verse jus) van Wouter goed helpen! We besloten dan ook om vandaag naar Malaga te gaan, maar lekker op ons gemakje. Om half 3 waren we er dan ook pas, maar goed.. tijd genoeg!
We hebben weer een hoop (nieuwe) dingen gezien zoals de stierenarena, de kathedraal, het alcazaba (de andere helft) en nu was het Picasso museum wel open dus hebben we daar ook even rondgelopen. Ook hebben we weer een bezoekje gebracht aan café/restaurant/tapasbar El Pimpi waar we heerlijke tapas hebben gegeten. Een super fijne, gezellige dag!!!
Na 5,5 uur in de stad te hebben rondgeslenterd waren we best moe en zijn we maar weer met de bus naar huis gegaan waar we zo ongeveer direct met een film in bed zijn gekropen!

Zaterdag... nog half slapend hoor ik iemand (Wouter) zeggen dat hij even naar de bakker gaat..... ongeveer 1,5 uur later (ondertussen ben ik wel echt wakker natuurlijk) komt hij opnieuw de kamer in met een dienblad met verse jus, vers stokbrood en verse croissantjes.... HEERLIJK!! Jammer dat het alweer de laatste dag is (voorlopig) dat hij hier is, want hier kan ik wel aan wennen!
Na heel lui op te zijn gestaan kwamen we tot de conclusie dat we te laat waren voor de wandeling die we eigenlijk op vrijdag, maar later op zaterdag wilden gaan maken. Dit was een wandeling door de natuur van Frigiliana naar de grotten van Nerja, maar goed.. dit kon dus niet meer omdat de bussen allemaal niet echt aansloten. Dus besloten we om alleen maar naar de grotten van Nerja te gaan. Ik stuurde Rachel (uit Ierland) een berichtje, want ik had gezegd dat ze wel mee kon als wij zouden gaan en een uur later zaten we in de bus richting Maro. Daar aangekomen bleek dat de grotten ook siësta houden, want tussen 2 en 4 waren ze gesloten en wij waren er natuurlijk om 3 uur. Maar goed, gelukkig was er een terrasje bij met super mooi uitzicht vanaf de berg op Nerja, Maro en de zee. Daar hebben we dus even wat gedronken en toen het 4 uur was mochten we naar binnen. Echt onvoorstelbaar gewoon... zo mooi, onwerkelijk... Ik heb wel een paar foto’s toegevoegd, maar het is zo groot daarbinnen! Echt onbeschrijfelijk! We kregen het gevoel dat we moesten fluisteren daar binnen, zo mooi was het... Wel grappig trouwens dat het ook echt een toeristische atrractie is (incl. Eftelingfoto die we natuurlijk hebben gekocht). Na ongeveer 3 kwartier te hebben rondgelopen in de grotten zijn we weer terug naar Nerja gegaan waar we nog even hebben rondgelopen en op een terrasje zijn gaan zitten. Rond een uur of 7 zijn we weer naar huis gegaan... tenminste, dat was de bedoeling maar Wouter en ik zijn in Torrox Costa uitgestapt om daar lekker bij La Farola wat te gaan eten. Een lekkere entrecote voor Wouter en een tong met heeeeeeel veel knoflook voor mij.. hmmmm.... Lang na zonsondergang zijn we daarna terug naar huis gelopen waar we de koffer van Wouter hebben ingepakt met (voornamelijk) mijn spullen en lekker naar bed zijn gegaan.

Vanochtend vroeg om 6 uur ging de wekker alweer, omdat Wouter de bus van 6.45u moest hebben om op tijd op het vliegveld te kunnen zijn. Nadat hij ongeveer een kwartier weg was smste hij dat de bus zelfs ‘s ochtends vroeg niet op tijd kon zijn en of hij wel echt om 6.45u ging.. Dus is ook m’n bed uit en nog maar een keer gekeken op het tijdschema. Bleek dus dat die vroege bus op zondag niet rijdt..... hmm.. balen! Wouter dus weer naar huis, maar gelukkig had ik het nummer van de taxicentrale en was de taxi er binnen 5 minuten. Omdat we er niet bij stil hadden gestaan dat hij, omdat hij met de taxi zou gaan, ook 2 uur later kon gaan, was hij ruim op tijd (lees: 3,5 uur te vroeg) op het vliegveld... Maar goed...beter te vroeg dan te laat...
Ondertussen lag ik natuurlijk nog steeds in m’n bed, maar kon ik niet echt meer slapen dus besloot ik een poging te doen om een lekker ontbijtje te maken. En jawel hoor... ik kwam tot de ontdekking dat mijn lief nog een lekker glaasje verse jus voor me had uit staan persen om 6 uur ‘s ochtends!
Na bedacht te hebben dat ik helemaal was vergeten om mijn Nederlandse sim-kaart gisteravond in mijn telefoon te stoppen deed ik dat nu en ja hoor.. Ik had gelijk! Leanne is prinses geworden van carnaval 2011!! Echt leuk, bedankt ook voor je leuke smsje... super leuk dat je aan me hebt gedacht in die drukte!! Carnaval gaat helemaal goed komen.... Hei of gin hei...! (dit is even alleen voor de mensen uit Heeze ;))
Ook nog even met mama geskyped, dus ben weer helemaal op de hoogte van alle nieuwtjes uit Nederland. Daarna een kleine wandeling gemaakt richting het strand en daar even op een terrasje gezeten en een cappuccino gedronken.. Toen bedacht dat ik deze site wel weer eens kon gaan updaten, maar ja.. zoals ik al zei viel net toen ik ongeveer klaar was internet uit en kon ik weer overnieuw beginnen waar ik dus nog steeds mee bezig ben!

Goed... dat was het wel weer eigenlijk geloof ik voor deze week..
Kleine vooruitblik:
Vier dagen werken en dan ‘vakantie’. Ik heb namelijk een paar dagen gewisseld zodat ik een week vrij ben. Dus eerst 2 dagen ‘niets’ (gewoon weekend), zondag Wouter + auto ophalen en vanaf maandag met de auto gaan ‘rondtrekken’ met Wouter. Via Antequera naar Córdoba, van Córdoba naar Sevilla en dan van Sevilla weer via Ronda terug naar El Morche... Een leuk vooruitzicht dus!! En ook leuk om vast te bedenken wat ik zeker allemaal wil zien.. maar goed, daar ga ik jullie verder nog niet mee lastig vallen... je leest naderhand wel waar we allemaal zijn geweest!

Oh ja.. ik kreeg ook nog ‘n smsje van Wouter dat hij ondertussen in Nederland is, dus je zou ‘m zomaar tegen ‘t lijf kunnen lopen! ;)

Doei doei!

p.s. M’n eerste versie van ‘t verhaal was eigenlijk leuker, maar ja... moeilijk om twee keer precies hetzelfde te vertellen......

Oh wacht! Was ik toch nog bijna vergeten te vertellen dat we hier nog ‘n heel leuk huisdier hebben gezien.... Ja Loes, ik heb ook iets anders dan honden en katten gezien.... Helaas is de foto een beetje mislukt maar we zagen een echte leguaan (of heet dat niet zo?) lopen die nog luisterde naar z’n baasje ook....

  • 07 November 2010 - 15:21

    Lot:

    Nog even wat nieuws uit nederland. Het thema is bekend. We moeten iets vreemds uitbeelden en we zijn al bij elkaar geweest en .......
    We gaan , als iedereen het eens is, echt iets heel vets uitbeelden!
    Met de auto's gaat het goed, die van mij is zelfs al helemaal mee naar
    Parijs geweest. Verder missen wij jullie verschrikkelijk en kan ik me niet voorstellen hoe wij spelletjesderderkerstdag zonder jullie moeten doorbrengen.
    Eline heeft van ons de nieuwste triviant gekregen dus het gaat hard tegen hard worden.
    Als jullie terug zijn gaan we gewoon een midzomernacht spellenronde houden.
    Verder niets nieuws onder de herfstzon. Het begint hier heerlijk fris te worden. Gr.lot

  • 08 November 2010 - 08:43

    Sarah:

    Heey Anne,

    Ik snap dat je wat in te halen had met je Wouter (dus vandaar die blaasontsteking, right?? hihi). Wat is hij toch lief met z'n ontbijtjes!
    Leuk om te lezen wat je allemaal leert en meemaakt daar! Geniet nog maar lekker!

    Liefs,
    Sarah

  • 09 November 2010 - 08:54

    Gwen:

    Nou Anne , lees aan je verhalen dat je je niet verveeld. Je hebt nog steeds veel beter weer dan hier bij ons. Mooie foto trouwens van wouter en jij. Mis je wel bij alle dingen rondom HZZ maar voor dat je het weet sta je hier al weer in de kou en vertrek je weer snel naar de warmte. Hoop je nog te zien voor die tijd.Gr.gwen.

  • 09 November 2010 - 19:15

    Heidi:

    ja dit is een leguaan helemaal gaaf en ook die kun je als huisdier houden hoor ze hebben er zelfs riempjes voor zodat je ermee kunt wandelen gr Heidi xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter en Anne

Actief sinds 11 Aug. 2010
Verslag gelezen: 994
Totaal aantal bezoekers 68235

Voorgaande reizen:

12 November 2012 - 01 Mei 2014

Mumbai.. een nieuw avontuur!!

05 September 2010 - 23 December 2010

Op naar de Costa del Sol...

Landen bezocht: