Playa, Salsa, Rumba, Mambo, Málaga, Nerja etc... - Reisverslag uit el Morche, Spanje van Wouter en Anne Joustra - WaarBenJij.nu Playa, Salsa, Rumba, Mambo, Málaga, Nerja etc... - Reisverslag uit el Morche, Spanje van Wouter en Anne Joustra - WaarBenJij.nu

Playa, Salsa, Rumba, Mambo, Málaga, Nerja etc...

Door: AnneSoetens

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Anne

25 Oktober 2010 | Spanje, el Morche

Hey hey,
Even ´n verslag in de vorm van een dagboek want anders weet ik ´t allemaal niet meer.. Afgelopen week ik Yvette hier geweest, errrrug gezellig en vooral heel relax!

Zaterdag
Vandaag ga ik Yvette ophalen op ’t vliegveld dus wordt ’t weer ’n tripje naar Málaga. Dat is wel pas aan het einde van de middag/begin van de avond, dus dat duurt nog even. Eerst even uitgeslapen op ’t strand gelegen en m’n huisje gepoetst en opgeruimd. Uiteindelijk stond ik op ’t punt van vertrek en kreeg ik ’n smsje van Yvette dat ze vertraging had. Toch besloot ik maar om de bus vast te nemen, ik kon immers beter op ’t vliegveld wachten dan uiteindelijk te laat te komen. Ik heb nog wat cadeautjes gekregen van Yvette: mosterdsoep, Hollands pannetje, 100%NL en de Viva. (meer over die zaterdag heb je in m´n vorige verslag kunnen lezen!)

Zondag
Vandaag ook weer lekker uitgeslapen en daarna een lekker ontbijtje gemaakt voor Yvette en mij. Later vandaag zijn we op ’t strand gaan liggen bij Torrox Costa. Eigenlijk de hele dag, dus we waren goed gaar toen we uiteindelijk weer terugliepen en bij mij nog de Lama’s hebben zitten kijken.En nee, die komen hier niet op de tv, maar ik had een paar dvd´s meegenomen. Verder nog even met mama geskypt vandaag en hoorde dus dat Bas vandaag naar Loes is vertrokken.

Maandag
Vandaag weer naar school. Heel de dag lesgegeven. Ik heb het gevoel dat het steeds beter gaat, de kinderen beginnen in ’t ritme van school te komen en letten beter op. Ook het Engels lijkt bij de kinderen steeds beter te gaan. Toen ik om 2 uur thuis kwam hebben Yvette en ik nog lekker een zelfgemaakte tortilla gegeten. We hadden alleen wat te weinig eieren voor alle groenten die we erin hadden gedaan, dus ´t was meer groenten met ei ipv ei met groenten, maar ’t smaakte prima! Even ’n uurtje op bed en daarna weer aan de bak met Sergío want de Spaanse les heb ik gewoon door laten gaan. Wel grappig want Yvette zei later dat ze er vrij weinig van snapte (en dat betekent dus dat ik ook best goed Spaans aan ´t spreken ben!!)

Dinsdag
Naar school geweest en ik heb weer een groot deel van de eerste 5 units voor de 6e klas afgemaakt. Deze week moet ik dat namelijk afhebben. Waarschijnlijk controleren ze dat niet echt, maar toch. Is voor mezelf ook wel fijn als ik op schema blijf. Toen ik les ging geven aan de vijfde klas bleek dat Amanda (het Amerikaanse meisje) ook in de klas was. We waren dus met z’n drieën. Echt wel ’n beetje vreemd, maar goed.. ik overleef het wel! Wel was ik even bang dat ik door de mand zou vallen (wat betreft mijn Engels) maar Amanda zei dat ik super goed Engels spreek! (Sow Mr. van Willigenburg en Mr. Verschuren: nou jullie weer...)
Na school ben ik met Yvette tapas gaan eten bij Roberto’s (bij mij om de hoek) en zijn we lekker lang op ’n terrasje blijven hangen. Erg gezellig bijgekletst!
’s Avonds dus niet echt veel meer gegeten maar nog wel even de mosterdsoep warm gemaakt want dat was toch wel lekker!

Woensdag
Vandaag heb ik op school echt werkelijk niets gedaan. Ik kon me er gewoon niet toe zetten, dus heb ik eigenlijk de hele dag op internet zitten surfen en gekletst met Rachel (uit Ierland) en Amanda.
’s Middags zijn we weer op ’t strand gaan liggen en hebben we weer wat gedronken op ‘t terrasje.


Donderdag
Vandaag toch maar wel hard gewerkt op school zodat ik m’n deadline wel heb gehaald. Rond de middag kreeg ik ’n smsje van Anita dat ik weer post had gekregen en dat ze ’t had afgegeven bij de huisarts. Dus ik heel nieuwsgierig naar de huisarts, maar die was nog gesloten. Eerst maar even boodschappen doen dan. Daarna nog op het strand gelegen en toen was de huisarts wel weer open. Het bleek om ’n kaartje van Loes te gaan uit Tanzania!!! Echt heel erg leuk, ik had nooit verwacht dat ze mij ’n kaartje zou sturen vanuit daar omdat ze steeds een mailtje stuurt! Nog even snel wat gedronken en het was weer tijd voor de Spaanse les van Sergio. Tanía vroeg op school trouwens nog of we zin hadden om ’s avonds naar salsadansen te kijken, dus dat gingen we ook nog doen. In de auto bleek dat ’t echter niet om kijken ging, maar dat ’t gewoon ’n echte dansles was! Dus we hebben echt van 9 tot 11 staan dansen, salsa, rumba, mambo en noem maar op! Wel super leuk, dus dat ga ik vaker doen hier!

Vrijdag
Vandaag stond onze trip naar Málaga gepland. Om 12 uur hebben we de bus genomen, dus we waren rond half 2 in Malaga. Daar hebben we eerst op het plein bij de kathedraal wat gegeten voordat we richting het Picassomuseum liepen. Helaas bleek dat deze week (wegens onverklaarbare redenen) gesloten te zijn. Wel was er een tentoonstelling van speelgoed van vroeger, maar daar hadden we niet zo’n zin in. Helaas pindakaas! (dat ze hier trouwens wel hebben in de Duitse Supermarkt)
Wel konden we nog naar het geboortehuis van Picasso en daar zijn we dan ook in geweest met onze persoonlijke gids (een soort telefoon). Na het huis van Picasso wilden we via het Flamencomuseum naar het Alcazaba en het Romeinse Theater lopen. Helaas was ook het Flamencomuseum dicht in de middag. Dus maar meteen naar het Romeinse Theater en Alcazaba. Dat was wel mooi om te zien.
Toen we ook dat hadden bekeken hebben we onze weg gevonden (nadat we nog op ’n terrasje zijn gaan zitten) naar het ‘El Corte Inglès’ een heeeeeel groot warenhuis, wat blijkbaar erg mooi/leuk moet zijn. Nadat we in ongeveer 1 uur 6 verdiepingen van boven tot onder hadden bekeken, vonden we eigenlijk dat het een soort Bijenkorf was. Heel veel spullen, ook best leuk maar allemaal net iets te duur voor wat ’t waard is. (Tja, we blijven Nederlanders)
Dus maar weer richting de bus gelopen en uiteindelijk waren we rond 10 uur weer thuis.

Zaterdag
Het plan was er om vandaag weer op het strand te gaan liggen, maar bij een blik naar de lucht hebben we dat plan maar bijgesteld. We zijn ’s middags even naar Nerja geweest voor een late lunch (5 uur) en een blik op het Balkon van Europa en de kleine toeristenwinkeltjes. Wederom erg gezellig!
Toen we ’s avonds thuis waren hebben we nog een film gekeken en zijn we weer lekker in bed gaan liggen.

Zondag
Vandaag is het de laatste dag voor Yvette. We hebben bedacht dat we nog een keer tapas gaan eten en dan om 15.15 de bus naar Málaga nemen om zeker op tijd te zijn.
Wel is het weer balen dat m’n gasfles weer leeg is vandaag, dus ik moet nog even hopen of vandaag of morgen iemand met mij naar het tankstation wil rijden om een nieuwe te halen....

Nou, dat was wel ongeveer mijn weekje... een hoop geschreven terwijl we eigenlijk niet echt heel veel hebben gedaan, maar toch.....

Nog 3 nachtjes slapen en dan...... ja dan is Wouter eindelijk hier!! Acht weken zonder elkaar is toch best wel lang ben ik achter gekomen!

Oh ja, wel grappig trouwens. Ze zijn hier op school helemaal wild van Halloween (wat aankomende zondag is). Grappig om ´n keertje mee te maken, want in Nederland is dat dus eigenlijk helemaal niet echt!

Tot de volgende keer!


  • 25 Oktober 2010 - 11:21

    Leanne:

    Ha!
    Klinkt gezellig, nog steeds goed naar je zin dus?
    Enja ik kan me voorstellen dat je blij bent om Wouter straks weer te zien?
    Wanneer zien wij je weer?
    Maargoed, heel veel succes daar!
    Groetjes, Leanne

  • 25 Oktober 2010 - 14:50

    Noortje:

    Wat goed dat Wouter bijna komt!! Heel veel plezier samen, geniet er lekker van!

  • 25 Oktober 2010 - 17:59

    Elly En Guus:

    Leuke foto, komt me bekend voor die telefoons
    Ik heb Loes net gebeld, ze zit op de rand van de Ngorongoro- krater, ze gaan er morgen in. Alles goed verder.Wij zijn naar de pompoendagen in Asten geweest, en al door een donkere Halloweentunnel geweest, eng hoor!!Pas maar op!!

  • 25 Oktober 2010 - 19:07

    Lianne En Theo:

    Leuk dat je vriendin er was, klinkt gezellig! En Wouter komt al snel, veel plezier samen en pas maar op met Halloween! Wij hebben nu een weekje vakantie met echt hollands weer!groetjes

  • 25 Oktober 2010 - 19:44

    Yvette:

    Ohw Anne!!

    Het is hier zoo koud!! Brrr.. echt niet normaal! Toen we bijna gingen landen, zei de piloot dat het 3 graden was!! Brrrr...
    Was blij dat ons pap en mam mijn winterjas bij zich hadden!!
    Veel plezier met Wouter, want die komt al bijna!
    Als ie net zo´n toffe tijd krijgt als ik daar had, dan komt het helemaal goed!!
    Adiós! xxx

  • 25 Oktober 2010 - 22:35

    Wouter:

    Over zo'n 26 uur begin ik aan mijn reis schoonheid... dan kom ik naar je toe!!!

    X

  • 26 Oktober 2010 - 11:12

    Jeanne En Hans:

    klinkt allemaal even gezellig Anne, hier gaat het gewoon z'n gangetje, jibbe heeft tentamen,lette wat werk bij Appie Hein, Kantine en de rest vooral leuke dingen doen, Hans hard aan den arbeid, and me too..............Veel plezier de komende dagen met je vriendje!
    groet uit Esbeek

  • 26 Oktober 2010 - 14:49

    Hanneke:

    Ha Anne!

    Volgens mij heb je al een aardig bruin koppie, te zien op je foto! Goeie!
    Fijn dat je het daar zo goed naar je zin hebt, relaxt maar toch een deadline halen! Goed hoor!

    Heel veel plezier met Wouter, fijn dat jullie elkaar weer kunnen zien!!

    Ik ga komende donderdag ook naar Spanje, naar Zaragoza, helaas te ver van jou af... Dus als je niks te doen hebt met Wouter (maar dat zal vast niet!) dan kunnen we misschien in Zaragoza afspreken? =)

    Kus Han!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter en Anne

Actief sinds 11 Aug. 2010
Verslag gelezen: 796
Totaal aantal bezoekers 68246

Voorgaande reizen:

12 November 2012 - 01 Mei 2014

Mumbai.. een nieuw avontuur!!

05 September 2010 - 23 December 2010

Op naar de Costa del Sol...

Landen bezocht: