¡Best een drukke week! - Reisverslag uit el Morche, Spanje van Wouter en Anne Joustra - WaarBenJij.nu ¡Best een drukke week! - Reisverslag uit el Morche, Spanje van Wouter en Anne Joustra - WaarBenJij.nu

¡Best een drukke week!

Door: AnneSoetens

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Anne

03 Oktober 2010 | Spanje, el Morche

Hey allemaal!

't Heeft even geduurd voor het volgende berichtje, maar ik heb het best wel druk gehad deze week (voor zover je 't druk kunt hebben met maar 16 uur durende werkweek). In ieder geval, in de tijd dat ik beschikking heb tot internet, had ik het best druk.

Maandag heb ik weer lekker voor de klas gestaan. 't Ging alweer wat beter dan de vorige week, dus ik denk dat de kinderen wat aan me gaan wennen. Dinsdag had ik een combinatie van lesgeven en het lesprogramma voor de 5e klas afronden. Ook kreeg ik te horen dat ik 4 oktober moest starten met het lesprogramma van de 6e klas. Wel fijn dat ik dit toch minstens 2 dagen van te voren te horen krijg...
maar goed, woensdag dus even de turbo erop en ik had het woensdag om 12.00u ('t einde van mijn werkdag) klaar! Maaarrrr.. bleek dat ik ook nog voor 15 hoofdstukken Engels lesmateriaal moet maken.. dus daaraan heb ik donderdag nog gewerkt zodat ik in ieder geval de eerste 5 units af heb.. De rest maar even volgens de Andalusische gewoonte: niet op de klok kijken, dat komt later wel....

Vrijdag ben ik op tijd op gestaan om mijn huisje een keer goed te poetsen (papa en mama zouden komen, dus 't moet natuurlijk wel netjes zijn ;)) Daarna via het strand naar het busstation gelopen (dat is toch wel 45 min ofzo) om naar Màlaga te gaan, om papa en mama van 't vliegveld te halen. Na 1,5 uur in de bus, een zoektocht naar het station en een klein ritje met de trein kwam ik dan precies op tijd (om 15.15) op het vliegveld aan. Daar aangekomen zag ik dat het vliegtuig binnen 10 minuten zou landen ipv om 4 uur. Maar goed, via kleine spiekgaatjes kijkend zag ik ze bij de bagageband staan en even later konden ze mij dan ook zien.. Even de auto opgehaald en vervolgens de weg naar Torrox (hun hotel) en mijn appartement afgelegd. 's Avonds hebben we in Torrox Costa wat gegeten en bij mij thuis nog wat gedronken.
Zaterdag zijn we op pad gegaan en hebben we verschillende plaatjes in de buurt bezocht. Natuurlijk hebben we de toeristische route genomen (dat is dwart over de berg ipv gewoon met een fatsoenlijke weg eromheen...) maar het was de moeite waard!

Aangezien het dit weekend een lokaal feestweekend in Torrox is, zijn we 's avonds naar Torrox Pueblo geweest (dat plaatje waar ik met de fiets niet kan komen...) en troffen we een menigte van mensen aan! Een groot deel van de vrouwen was verkleed is de meest varierende flamencojurken en er liepen zelf een paar kleine jongetjes in klederdracht rond. Echt leuk om te zien!! Een collega van mij moest om half 9 flamencodansen, dus daar zijn we natuurlijk ook nog even gaan kijken. Echt super mooi! En aan de gezichten van de danseressen te zien (jong en oud) gaat het niet zomaar om leuk dansen, maar betekent het echt iets want ze kijken allemaal erg serieus en met heel veel passie in hun ogen enz.

Maar ja, vandaag weer een soort rustdag en dus lekker naar 't strand enz. En even proberen te skypen met Loes, want dat is natuurlijk ook heel gezellig!!

¡Hasta Luego!

p.s. ik ga niet elke keer alles vertellen wat ik met papa en mama heb gedaan, anders hebben zij straks niets meer te vertellen als ze weer thuis zijn ;)

  • 03 Oktober 2010 - 09:28

    Noortje:

    Haha, fijne voorbereiding op school ind! Leuk dat je papa en mama er zijn! Veel plezier en succes morgen met de 6e klas!
    Groetjes Noortje, en natuurlijk ook van anton

  • 03 Oktober 2010 - 14:55

    Yvette:

    Anne!!
    Wat leuk om weer even te lezen hoe het met je gaat!
    Leuk dat je papa en mama er nu zijn!
    Over 2 weken kom ik naar je toe!! Als ik de foto´s zie, kan ik bijna niet meer wachten!

    Succes met school, en tot over 2 weken!!

    xx liefs Yvette

  • 03 Oktober 2010 - 14:55

    Yvette:

    Anne!!
    Wat leuk om weer even te lezen hoe het met je gaat!
    Leuk dat je papa en mama er nu zijn!
    Over 2 weken kom ik naar je toe!! Als ik de foto´s zie, kan ik bijna niet meer wachten!

    Succes met school, en tot over 2 weken!!

    xx liefs Yvette

  • 03 Oktober 2010 - 14:56

    Yvette:

    Anne!!
    Wat leuk om weer even te lezen hoe het met je gaat!
    Leuk dat je papa en mama er nu zijn!
    Over 2 weken kom ik naar je toe!! Als ik de foto´s zie, kan ik bijna niet meer wachten!

    Succes met school, en tot over 2 weken!!

    xx liefs Yvette

  • 03 Oktober 2010 - 14:58

    Yvette:

    Soww.. dat was enthousiast! ;)

  • 03 Oktober 2010 - 17:41

    Jeanne:

    Klinkt leuk Anne, geniet van het bezoek van je ouders!
    adios

  • 04 Oktober 2010 - 07:47

    Loes:

    Hey Zus!

    Klinkt goed allemaal daar, je wordt daar echt aan het werk gezet! Ik geloof dat het afrikaanse tempo nog een stukje lager ligt dan het spaanse tempo...dus wij zijn niet zo hard aan het werk...haha! Skypen is helaas niet gelukt, want ik zag jullie mailtjes pas heel laat. Misschien woensdagavond? Doe papa en mama de groetjes en heel veel plezier met hen daar!

    Kus Loes

  • 05 Oktober 2010 - 08:02

    Leanne:

    Ziet er allemaal erg mooi uit!
    En gezellig dat jullie pap en mam er even zijn om te kijken hoe goed jij het daar hebt...
    Veel succes met je werk daar en alle voorbereidingen die erbij komen kijken..
    Groetjes Leanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter en Anne

Actief sinds 11 Aug. 2010
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 68232

Voorgaande reizen:

12 November 2012 - 01 Mei 2014

Mumbai.. een nieuw avontuur!!

05 September 2010 - 23 December 2010

Op naar de Costa del Sol...

Landen bezocht: