El fin de semana (oftewel.. 't weekend) - Reisverslag uit el Morche, Spanje van Wouter en Anne Joustra - WaarBenJij.nu El fin de semana (oftewel.. 't weekend) - Reisverslag uit el Morche, Spanje van Wouter en Anne Joustra - WaarBenJij.nu

El fin de semana (oftewel.. 't weekend)

Door: AnneSoetens

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Anne

26 September 2010 | Spanje, el Morche

Even één verslagje over mijn weekend. Niet dat dat heel erg boeiend was, maar toch..
Zoals jullie weten begint mijn weekend op donderdagmiddag om 12 uur (lekker lang weekend dus..)

Ik had het plan om mijn huiswerk voor de Spaanse les op het strand te gaan maken, maar toch maar besloten dat het fijner was om dat gewoon thuis te doen aangezien er nogal veel zand is op 't strand en dat niet echt handig is... daarbij komt dat het een beetje een bewolkte dag was en dus niet heel goed strandweer. Dus gewoon naar huis en op m'n balkonnetje genoten van m'n eerste vrije dag tot Sergío kwam voor de Spaanse les. Vandaag stonden de 'verbos irregular' op het programma, oftewel, de onregelmatige werkwoorden.. Nou, ik kan je vertellen... die zijn er behoorlijk wat!! Maar ja, dat is in 't Nederlands ook zo (helaas zijn 't niet allemaal dezelfde als in 't Nederlands dus is 't onthouden ervan een beetje lastiger). Maar goed, ik heb dus een klein beetje geleerd van de verbos irregular. 's Avonds was ik eigenlijk nog van plan om iets actiefs te gaan doen, maar 't begon ondertussen een beetje te miezeren dus ben ik maar op de bank neergeploft en heb ik een filmpje gekeken. (dankzij mijn lieve mannetje heb ik ongeveer 100 films op mijn computer staan, zodat ik niet altijd naar de alleen-maar-Spaanse tv hoef te kijken).

Vrijdag.. lekker uitgeslapen (want dat doe je in 't weekend) en daarna m'n spullen gepakt om naar 't strand gekomen. Dat wil zeggen: mezelf ingesmeerd, handdoek, luchtbed, muziekje en flesje water mee. Daar aangekomen bleek het enorm hard te waaien (daar had ik dus geen erg in toen ik nog lekker in m'n huisje zat) en moest ik meteen zo snel mogelijk op m'n luchtbed gaan liggen omdat 't anders allemaal weg zou waaien. Gelukkig was 't wel warm enz dus niet heel vervelend. Enige nadeel was dat ik nu niet 't water in kon vanwege 1. de echt niet normaal hoge golven (ik was echt 'n beetje bang dat ik anders zou verdrinken ofzo) en 2. als ik op zou staan zouden m'n luchtbed en handdoek ervandoor gaan zonder mij...
Nou waaide het gelukkig zo hard dat ik met enige regelmaat toch wat spetters over me heen kreeg van de zee, dus dat was lekker verfrissend!
Oké, dat was het strand.. na een paar uur maar weer naar huis gegaan met het plan om mijn tweede poging om naar Torrox Pueblo te fietsen te volbrengen..
Poeh poeh.. dat idee had ik beter kunnen laten varen.. na 'n half uur bergopwaards fietsen, een kapotte ketting (of ja, hij was eraf) en dus hele vieze handen later was ik er nog niet.. Ondertussen was mijn zin om naar boven te fietsen wel weer wat gezakt, dus heb ik rechtsomkeers gemaakt en ben ik (met de rem erop anders ging ik wel heel hard) naar beneden gegaan.. Dat ging sneller!!
Beneden aangekomen leek het me wel leuk om even naar Torrox Costa te gaan en daar wat te drinken ofzo. Bleek dat dit weekend de Duitse Bierfeesten hier zijn haha! Dus allemaal Duitse tentjes, muziek en natuurlijk 'n hoop bier! Een hoop gezelligheid bij elkaar!
Omdat het weer bijna tijd was voor de zonsondergang, ben ik een mooi plekje gaan zoeken en kwam ik uit bij de vuurtoren. Daar is 'n man zo lief geweest om mij ook 'n keer op de foto te zetten en heb ik verder genoten van het prachtige uitzicht over zee!
Toen het toch echt wel echt donker was ben ik maar weer naar huis gefietst...

Zaterdag.. Meteen toen ik wakker werd ben ik gaan skypen om mama te gaan feliciteren, want die is natuurlijk jarig vandaag!! Verder eigenlijk een beetje hetzelfde als gisteren alleen waaide ik nu echt weg van 't strand en werd 't echt 'n beetje koud door de wind.. Dus ben ik maar onderzoek gaan doen naar 't dakterras. Blijkt dat mijn sleutel hier niet past en dat ik dus de boven-boven-bovenbuurvrouw moest vragen om voor mij het terras open te maken... En dat deed ze, dus heb ik daar lekker in de zon en uit de wind liggen bakken. Tja, wat moet je anders...
MET DE BUS naar Torrox Pueblo gaan!! Haha, ja toch maar wel.. eerst weer 20 minuten op de bus zitten wachten (want ik snap die tijden hier nog steeds niet) en ondertussen naar een bruiloft zitten kijken, waarbij ongeveer 't hele dorp in 'szondagse kleding uitrukte.
Goed, de bus kwam en een kwartiertje later werd ik netjes in Torrox Pueblo afgezet. Niets te zien.. gelukkig had ik m'n plattegrondje meegenomen, dus als echte toerist ben ik toen maar gewapend met plattegrond en fototoestel op onderzoek uitgegaan en kwam ik al snel bij een pleintje. HET pleintje bleek later, alleen is het fonteintje en het mooie beeld (zo leek op de foto) vorig jaar weggehaald en dat zijn ze vergeten te veranderen op de plattegrond. Verder was er niet zoveel te beleven.. Dus na 'n cerveza ben ik maar weer terug naar Torrox Costa gegaan. Nog steeds Duitse Bierfeesten en toen ik langs de kraampjes liep kwam ik zowaar het Duitse Chanty Koor van Andalusië tegen! Natuurlijk even gevraagd of ze ome Theo en ome Jacques kenden, maar dat was niet zo haha! Wel gezellig!! Uiteindelijk ben ik via 't strand van Torrox Costa teruggelopen naar t appartement. 'n Wandeling van ongeveer een uur. Helemaal koud van de wind ben ik toen maar lekker onder de warme douche gaan staan en heb ik daarna weer (met dank aan mijn mannetje) een filmpje gekeken.

Zondag.. tja, nog steeds zondag.. 't is vandaag 'n beetje bewolkt, dus heb niet echt zin om naar 't strand te gaan. Vandaar dat ik dit (iets te lang wordende) verhaal maar aan 't schrijven ben! Oh ja, k heb ook m'n Spaanse huiswerk gemaakt voor de les morgen..

Mjah, verder niet echt veel meer te melden dus ik zeg maar weer..

¡Hasta Luego!

  • 26 September 2010 - 14:02

    Hanneke:

    Ha lieve Anne!

    Yeah, ik ben de eerste! Klinkt goed je weekendje! Fijn dat je lekker kunt relaxen in combinatie met een heerlijk strand en (wilde) zee! Dat is hier wel wat anders... Hoewel we nog een paar daagjes heel fijn weer hadden, wordt het nu steeds meer herfst! Maar goed, dat is het ook dus dat mag wel he!

    Wel heel goed dat je ook nog je huiswerk hebt gemaakt! Daar moet ik nog aan beginnen (is weer even wennen...), de studie bevalt wel goed gelukkig!

    Veel succes weer met je (werk)week en ik houd je site in de gaten!

    Xx Han

  • 27 September 2010 - 15:36

    Jeanne En Hans:

    Hoi Anne,
    klinkt prima wat je daar zo al uitspookt! Hier is de herfst nu echt begonnen, bar en boos dat weer..........gelukkig waren we geheel onvrijblijvend verplicht om onze neuzen aan onze bazen te showen zoals elke maandag, dus eigenlijk weinig last van het weer gehad, gewoon de verwarming weer op behaaglijk warm en aan den arbeid.
    Veel suxxes anne met de studie, vandaag even gewoon in het esbiks, volgende keer meer......
    adios,

    jeanne hans

  • 27 September 2010 - 20:12

    Lianne:

    Lekker relaxed verhaal, Anne, ik word er helemaal rustig van.
    Misschien is een solex iets voor daar met die wind en steile hellingen. Wij hebben zondag met vrienden een mooie solexrit compleet met helm en leren jas door het twentse land gemaakt en we hadden keimooi weer (verder nergens in Nederland). Houdoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter en Anne

Actief sinds 11 Aug. 2010
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 68231

Voorgaande reizen:

12 November 2012 - 01 Mei 2014

Mumbai.. een nieuw avontuur!!

05 September 2010 - 23 December 2010

Op naar de Costa del Sol...

Landen bezocht: