Matheran - Reisverslag uit Bombay, India van Wouter en Anne Joustra - WaarBenJij.nu Matheran - Reisverslag uit Bombay, India van Wouter en Anne Joustra - WaarBenJij.nu

Matheran

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Anne

15 Augustus 2013 | India, Bombay

Hey iedereen,

Inmiddels begint hier in Mumbai de drukte en chaos weer gewoon te worden en is de school weer begonnen. Wouter werkt nog steeds heel veel (anderen zeggen steeds vaker: “oh ja.. Wouter moet zeker werken..”) en ben ik weer gewend aan het boodschappen doen in 3 uur ipv 30 minuten.

Vorige week kwam Michiel, een clubgenoot van Wouter, op visite. Ik heb hem de stad laten zien en op woensdag en donderdag zijn we met zijn drieën naar Matheran geweest. Matheran is een dorpje in de bergen, net buiten Mumbai (ca.4 uur rijden van deur tot deur).
In Mumbai had het tot die tijd nog nauwelijks geregend (sinds ik weer terug ben), maar in Matheran regende het flink. Niet aan een stuk door, maar ja, wat wil je als je letterlijk met je hoofd in de wolken loopt, dan word je wel nat! Gelukkig kon je bij een winkeltje een soort poncho kopen (een grote plastic zak met gaten voor je hoofd en armen) en konden we het laatste stuk goed lopen. Je kunt namelijk niet helemaal met de auto tot in het dorpje komen, dus moet je kiezen of je het laatste stuk wil lopen, met een klein treintje gaat of op een paard wil. Wij kozen dus om te lopen.
Prachtig groen en een mysterieuze mist, dat is eigenlijk voornamelijk wat ons is bijgebleven! Een klein dorpje, gewoon één straat met winkeltjes, een schooltje, huizen en heel veel hotels/hostels. We hadden meteen een goede wandeling erop zitten, want we waren verkeerd gelopen naar het hotel. Uiteindelijk hebben we daar vooral rustig aan gedaan en pas op donderdag een beetje gaan wandelen daar voordat we weer teruggingen. Ondanks dat het maar 2 dagen waren, was het wel lekker (zeker voor Wouter) om even uit de drukte te zijn!

De rest van de week hebben Michiel en ik de stad nog verder bekeken. Helaas konden we niet naar een paar highlights omdat het het einde van de Ramadan was en dus de Haji Ali Moskee afgesloten was voor bezoekers. Chor bazaar (dievenmarkt, een rommelmarkt waar juweeltjes te vinden zijn) was niet open omdat dat gerund wordt door hoofdzakelijk moslims en zij een paar feestdagen hadden. Dat is dus nog voor een andere keer!

Inmiddels is school ook weer begonnen en gaan we weer met een frisse blik verder. Na mijn bijscholingscursus in Nederland heb ik weer een hele hoop nieuwe ideeën én inzicht om ze ook te realiseren, dus een hele hoop enthousiasme bij iedereen!
Toen ik laatst onderweg terug naar huis was, bedacht ik me dat het misschien wel leuk was om een kort filmpje te maken van wat ik zie als ik in de auto zit.. bij deze…(als het lukt).

Liefs, Wouter en Anne

  • 15 Augustus 2013 - 15:34

    Toos:

    Da's leuk...'t filmpje....krijg je echt een indruk!!!
    Gr toos

  • 15 Augustus 2013 - 15:47

    Elly:

    Leuk zo'n straatindruk via het filmpje! Succes met je schooltje. Je website(sms-je) ben ik nog aan het zoeken.
    Hier is het nog lekker weer, de deuren nog open en af en toe een plens-of miezerbui.
    Groetjes mamXXX.

  • 15 Augustus 2013 - 15:47

    Elly:

    Leuk zo'n straatindruk via het filmpje! Succes met je schooltje. Je website(sms-je) ben ik nog aan het zoeken.
    Hier is het nog lekker weer, de deuren nog open en af en toe een plens-of miezerbui.
    Groetjes mamXXX.

  • 15 Augustus 2013 - 22:22

    Caroline:

    Als wij er zijn is er niks geen ramadan meer, dus dan gaan we nog een keer! Leuk allemaal!
    Kunnen jullie komen met de Brab. Dag of weet je dat nog niet?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wouter en Anne

Actief sinds 11 Aug. 2010
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 68226

Voorgaande reizen:

12 November 2012 - 01 Mei 2014

Mumbai.. een nieuw avontuur!!

05 September 2010 - 23 December 2010

Op naar de Costa del Sol...

Landen bezocht: