Visite, visite, visite... - Reisverslag uit Bombay, India van Wouter en Anne Joustra - WaarBenJij.nu Visite, visite, visite... - Reisverslag uit Bombay, India van Wouter en Anne Joustra - WaarBenJij.nu

Visite, visite, visite...

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Anne

02 November 2013 | India, Bombay

Hoi hoi,

Een lange stilte vanuit Mumbai, maar nu weer aardig wat te vertellen! We hebben inmiddels weer wat bezoek gehad (pap en mam zijn er nog steeds) en Toon en Caroline zijn alweer in Heeze.

Tussen de gezellige ochtenden, middagen en avonden met koffie aan de ‘keuken’tafel door, hebben Toon en Caroline deels zelf en deels met mij de stad verkend. Op de dag dat Wouter vrij was, heeft hij ons meegenomen het water op, om nou eindelijk eens zijn werk van dichterbij te bekijken. Erg interessant! Niet alleen voor Toon en Caroline (en later voor papa en mama, want we hebben het van de week nog een keertje gedaan), maar ook voor mij! Verder dan de Gateway was ik ook nog niet geweest!

Het was nog even spannend of papa en mama wel konden komen, want het was ze helemaal ontgaan dat ze een visum moesten aanvragen. Gelukkig belde ik nog net op tijd en konden ze nog met spoed naar Den Haag om alles te regelen! PFoeh!
Netjes op tijd (zelfs een beetje vroeger) kwamen ze het vliegveld uitgelopen en konden we de eerste ‘plaatjes’ van de stad laten zien. Thuis gekomen hebben we alle cadeautjes in ontvangst genomen (pepernoten, ontbijtkoek, koffiebonen…)

Op zondag had ik vanuit school een familiedag georganiseerd in het teken van de Kinderboekenweek. Alle ouders hebben in de ochtend de kinderen voorgelezen en ’s middags was er nog een sport en spel gedeelte. Erg leuk!!

De rest van de week hebben we ook de stad rondgereden en rondgelopen; erg leuk dat ze nu ook zien waar wij wonen en leven. Rondwandelen door Bandra (waar wat kleinere straatjes en allemaal kraampjes op de weg zijn) was ook leuk om te doen! Zeker met de kraampjes met Diwali-lichtjes en versieringen (een soort kerstversiering, maar dan veel meer kitsch).
Gezellig om bezoek te hebben, zo zie ik ook veel meer dingen die ik anders niet zou doen of zien!

Dit weekend (vrijdag-zaterdag-zondag) is het Diwali. Dit is niet altijd in een weekend, maar is afhankelijk van de Hindu-kalender (heb ik me laten vertellen). Diwali is een feest dat net zo wordt gevierd als Kerst en Oud en Nieuw: mooie kleren aan, lekker eten, een religieus stuk en daarna vuurwerk!
Ik ben benieuwd hoe we het gaan ervaren!

Liefs

• 02 November 2013 - 09:26

Anouk:

Heey

wat een gezelligheid daar met alle visite, en nu alweer diwali veel plezier met dit geweldige feest, maar voorla ook de echte diwali hapjes proeven veel plezier nog
    groetjes Anouk

• 02 November 2013 - 09:33

Caroline Nuijts:

Gaaf, we missen India nu al! Gelukkig kunnen we hier het lekkere eten namaken.
    Fijne divali (volgens mij gaan ze dan ook heel veel olielampjes in de zee mikken bij Chowpatty beach)...
    Groetjes, Caroline

• 02 November 2013 - 10:39

Cor Soetens:

Klinkt allemaal erg gezellig!! Geniet ervan!!

• 03 November 2013 - 16:40

Karen D:

Leuk al dat bezoek! Geniet er maar lekker van.
    Wij mogen volgende week hopelijk ook van Toon en Caroline's opgedane Indiase kookkunsten genieten en natuurlijk bergen foto's bekijken van jullie en al het anders prachtigs dat ze hebben gezien.
    Leuk dat zij nu inderdaad weten hoe jullie wonen. Dan kun je het toch op een andere manier met elkaar delen he.

Geniet nog van de laatste feesturen en voorzichtig met vuurwerk hoor! ;-))

Kus van ons allebei! XX

• 04 November 2013 - 10:01

Jan De Kort:

Hoi Anne en Wouter,

Wat gezellig allemaal bij jullie en leuk dat Ellie en Guus nu ook kunnen zien hoe jullie daar wonen,
    Veel plezier en lieve groetjes,
    Jan en Joos

• 06 November 2013 - 15:40

Elly:

Hallo, we zijn weer terug in ons ijskoude natte kikkerlandje, ik mis nu all dat warme Mumbai, hoewel het ook wel erg warm was zo tussen de 29 en 40 graden, zonder de opwarm en afkoeltijden die we hier kennen in de ochtend en avond.Maar binnen bij jullie kon je dan weer op adem komen onder de airco en fans.De reis is goed verlopen, je gewoon eraan overgeven en dan gaan die uren vanzelf voorbij, nu nog wat bijkomen en dan zitten we al zo weer in het ritme van hier, een heel ander ritme overigens!
    Nogmaals bedankt voor jullie gastvrijheid en ook aan Apoliene en Swamy!