Ghanpati Bappa Murya - Reisverslag uit Bombay, India van Wouter en Anne Joustra - WaarBenJij.nu Ghanpati Bappa Murya - Reisverslag uit Bombay, India van Wouter en Anne Joustra - WaarBenJij.nu

Ghanpati Bappa Murya

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Anne

19 September 2013 | India, Bombay

Hoi iedereen,

Het festival is weer voorbij, alle Ganesha's liggen weer in het water! Komende weken even geen vis eten haha!

We hadden gisteren eerst met een paar vrienden een dinertje georganiseerd bij ons thuis en Anne heeft lekker staan kokkerellen de hele dag. Een gevulde eend en limoen-merengue waren onder andere het resultaat!

Later zijn we naar Chowpatty gegaan, hét strand in Mumbai waar de Ganesha's het water in gaan. We waren een beetje bang voor grote drukte, maar dat viel achteraf wel mee. Dat wil zeggen... het was wel enorm druk, maar niet zo vol dat je niet meer goed ergens kon lopen ofzo.
Indrukwekkend om te zien hoe een geloof tot zoiets kan leiden!

Met een kleine omweg weer naar huis (om Jessica thuis te brengen) bracht ons ook nog bij een mooi muziekmomentje. Elke Ganesh wordt op zijn weg naar de zee toe namelijk begeleid door groepen uitgelaten mensen met grote trommels.. (zie de video).

Inmiddels is de rust weer helemaal teruggekeerd in Mumbai... of ja.. rust?!

Groetjes,
Wouter en Anne

• 19 September 2013 - 11:14

Caroline:

Gaaf! Jammer genoeg kan ik de video niet zien...

• 19 September 2013 - 12:25

Anny:

Ziet er erg leuk uit, wat een feest! Je hebt lekker gekookt, Anne. Ook ik kan de video helaas niet zien. Lieve groetjes van Anny

• 19 September 2013 - 15:33

Wouter En Anne Joustra:

Sorry! Ik denk dat ik de video niet kan uploaden omdat de internetverbinding te slecht is.. hij stopt namelijk steeds halverwege het uploaden..
    Ik probeer het snel nog een keer!

• 20 September 2013 - 07:03

Karlijn:

Ziet er goed uit. Zowel het festival als het eten ;)

Liefs!